ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز

خدمات هوشمند و بهینه سازی انرژی

هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز

در ساختمان ها همواره شاهد آن هستیم که برای آبیاری فضای سبز توسط افراد، چند برابر نیاز گیاه آب مصرف می شود که در نهایت هم آب بسیاری هدر می رود و هم آبیاری زیاد، باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند ایجاد قارچ و گاهی باعث گندیدگی گیاه و خاک خواهد شد. ولی با استفاده از هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز می توان به معنای واقعی، مدیریت زمان را در فرآیند آبیاری و میزان مصرف آب در دست گرفت و با استفاده صحیح، علمی و منطقی از چنین سیستم های هوشمند آبیاری، دیگر شاهد هدر رفتن آب و مشکلاتی از این قبیل در چنین دوره ای که با مشکلات کم آبی و بی آبی مواجه هستیم نباشیم.

سامانه هوشمند آبیاری وسیله ای کاملا هوشمند است که می تواند با برنامه هایی که از قبل توسط یک کارشناس برای آن بطور ثابت یا از طریق کاربر تعریف می شود، گیاه یا گیاهانی را در هر فضای سبزی متناسب با نوع نیاز آن ها آبیاری کند. اجرای آبیاری هوشمند با توجه به کمبود و بحران آب امری ضروری و حیاتی در ساختمان ها می باشد. سیستم آبیاری هوشمند روشی است که اجرای آن نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارد که متاسفانه اکثر مردم توجه ای به این مساله ندارند و با اتلاف آب، این ماده گران بها را به راحتی هدر می دهند. هوشمند سازی سیستم آبیاری شاید در ابتدا هزینه نسبتا بالایی داشته باشد ولی در دراز مدت کاملا مقرون به صرفه هم از نظر نیروی کارگری و هم از نظر میزان مصرف آب می باشد. سیستم آبیاری هوشمند فضای سبز در ساختمان ها همیشه با توجه به نوع پوشش گیاهی و سبک اجرای محوطه فضای سبز، طراحی و اجرا می گردد.
از عواملی که باعث گرایش افراد ساختمان ها در امر آبیاری فضای سبز، روف گاردن، دیوار سبز و گلخانه به سیستم های هوشمند آبیاری می شود، می توان اولا صرفه جویی بالای آب و ثانیا انعطاف پذیری استفاده از این نوع سیستم ها، با شرایط گوناگون زمین و منطبق شدن با نوع نیاز گیاه در مصرف آب را، بر شمرد. در این سیستم ها کاربر قادر خواهد بود تا به راحتی فضای سبز خود را در هر زمان که تمایل دارد آبیاری نماید و از آسیب دیدن گیاهان بر اثر بی آبی یا کم آبی و یا حتی آبیاری بیش از حد ممانعت به عمل آورد و بدلیل آبیاری منظمی که سیستم در اختیار افراد می گذارد با کمترین آب، بیشترین بهره وری را شاهد خواهیم بود.

ما در مجموعه ایمن تیک با بکارگیری مهندسین و تکنسین های خبره و با تجربه و دارای دانش کافی آماده انجام این امر مهم در راستای رفاه و آسایش افراد و ساکنین ساختمان ها هستیم. 
جهت مشاوره، دریافت خدمات و هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت