ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

آموزش نحوه کارکرد سیستم اطفاء حریق

خدمات مشاوره و آموزشی

آموزش نحوه کارکرد سیستم اطفاء حریق

اطفاء حريق به مجموعه اقداماتي گفته مي شود که براي خاموش کردن و مهار آتش در ساختمان ها صورت مي گيرد. هدف اطفاء حريق حفاظت از سلامت افراد، جلوگيري از آسيب به اموال و حفاظت از محيط زيست می باشد. هنگام آتش سوزي، مهمترين کار جلوگيري از انتشار شعله و نحوه اطفاء آن مي باشد. از این رو آموزش نحوه کارکرد سیستم اطفاء حریق حائز اهمیت است.

همه افراد باید بدانند که مثلث حريق از سه ضلع: سوخت، حرارت و اکسيژن تشکيل شده است که وجود اين سه ضلع براي ايجاد و استمرار حريق لازم می باشد و در صورتي که يک ضلع آن را حذف کنیم، حريق رو به خاموشي مي رود و در واقع اطفاء حريق صورت مي پذیرد.

فرض کنيد که در شرايط واقعي آتش سوزي قرار گرفته ايد، اولين و مهم ترين کار اين است که تا مهار و اطفاء کامل حريق سعي کنيد آرام و خونسرد باشيد. البته حفظ خونسردی و داشتن آرامش مشکل می باشد، اما در صورتي که نتوانيد به موقع عمل کنید، ممکن است گسترش آتش عواقب تلخي براي شما و ديگران در پی داشته باشد. از آنجائیکه حريق و آتش سوزي در طول تاريخ، سلامت و امنيت بشر را تهديد کرده، باید براي مواجهه با آن اقداماتی را انجام و آموزش هایی را فرا بگیریم.

کارشناسان آموزش و فنی ایمن تیک در بازدیدهای دوره ای از ساختمان شما، کلیه آموزش های لازم جهت آگاهی افراد و ساکنین از انواع و اجزاء سیستم های اطفاء حریق و نحوه کارکرد آنها را ارائه می دهند تا خیال شما برای کنترل اوضاع و انجام اقدامات به موقع در زمان وقوع آتش سوزی های احتمالی آسوده باشد.

در این راستا کارشناسان ایمن تیک اجزاء و نحوه کارکرد کلیه سیستم های اطفاء حریق مانند: کپسول های آتش نشانی - جعبه های فایر باکس - شبکه بارنده اسپرینکلر را به افراد ساکن در ساختمان ها آموزش داده تا در مواقع ضروری و خطر با اقدام سریع از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری شود. 

جهت مشاوره، دریافت خدمات و آموزش انواع و اجزاء سیستم های اطفاء حریق و نحوه کارکرد آنها در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت