ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

آموزش نحوه استفاده از کپسول گاز CO2

خدمات مشاوره و آموزشی

آموزش نحوه استفاده از کپسول گاز CO2

وقتي شما مي‌ خواهيد يک آتش سوزي را که در اثر جریان الکتريسيته بوجود آمده است اطفاء یا مهار کنيد بايد حداقل يکي از عواملي که باعث ایجاد آتش شده است را از بين ببريد. سه عامل اصلي ایجاد آتش و پایداری آن که به نام مثلث آتش شناخته می شوند عبارتند از: 1- ماده سوختني (که در اينجا منظور جریان الکتريسيته است) 2- حرارت 3- اکسيژن. کپسول آتش نشاني حاوی گاز CO2 (دي اکسيد کربن) يکي از پر کاربرد ترین کپسول هاي آتش نشاني براي مهار و خاموش کردن آتش سوزي های الکتريکي و برقی است. با آموزش نحوه استفاده از کپسول گاز CO2 متوجه می شویم که اين کپسول علاوه بر اين که اکسيژن را از مثلث آتش حذف مي‌ کند و به زبان ساده آتش را خفه مي‌ کند، بعلت سرد بودن گاز دی اکسید کربن در زمان خروج از کپسول باعث مي‌ شود که حرارت آن قسمت از بین برود و روند خاموش شدن و اطفاء آتش سريع تر و ايمن تر پيش برود.

ارزش بعضي از تجهیزات در ساختمان ها و بسیاری از مواد و وسایل مانند آرشيو ها، گالري‌ هاي هنري، اشیاء موجود در موزه‌ ها، انبار فيلم و اسناد مهم و ... به قدری زیاد و قابل توجه می باشد که فقط از بهترين عوامل خاموش کننده آتش مي‌ توان براي اطفاء حریق آن‌ ها استفاده کرد. البته حتي خاموش کننده CO2 نيز نمي‌ تواند يک خاموش کننده بسيار ايده آل برای اطفاء و مهار بعضی از حریق ها به حساب آيد. 

کارشناسان ایمنی و فنی ایمن تیک در بازدیدهای دوره ای از ساختمان ها، کلیه آموزش های لازم جهت آشنایی و نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی حاوی گاز CO2 و موارد مصرف آن ها را به افراد و ساکنین ارائه می دهند تا علاوه بر اینکه در زمان اطفاء حریق، از آسیب رسیدن به افراد و وسایل و تجهیزات مشتعل جلوگیری می گردد، خیال شما از کنترل اوضاع و انجام اقدامات به موقع در زمان وقوع آتش سوزی های احتمالی نیز آسوده خواهد شد.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و آموزش استفاده از کپسول آتش نشانی حاوی گاز CO2 و موارد مصرف آن در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت