ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

نگهداری فضای سبز و محوطه ساختمان

خدمات ویژه و رفاهی(VIP)

نگهداری فضای سبز و محوطه ساختمان

محوطه سازی و مراقبت و نگهداری از فضای سبز در ساختمان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. به همان اندازه که طراحی فضای سبز و اجرای آن اهمیت ویژه ای دارد، نگهداری فضای سبز و محوطه ساختمان نیز مهم می باشد. هر فردی با مراقبت از فضای سبز خانه خود علاوه بر ایجاد منظره ای زیبا، می تواند از مزایای زیست محیطی آن نیز بهره مند شود. مراقبت از درختان، چمن ها و درختچه ها به نظر ساده و راحت می آید، اما نیازمند حفظ اصول و رعایت روش های نگهداری از فضای سبز می باشد.
محوطه سازی را به زبان ساده می توان، نحوه بکار بردن و جانمایی المان های مختلف در یک فضا و محیط تعریف کرد. شاید در نگاه اول تصور کنید که جدول بندی و مشخص کردن فضای سبز و راه ها تعریف مشخصی از محوطه سازی باشد، اما این چنین نیست و تمامی موارد بالا تنها اجزایی از عملیات پیچیده محوطه سازی می باشند.
ایمن تیک در محوطه سازی ساختمان های مسکونی، ویلاها و ... با ارزش گذاری به فضای محوطه ساختمان ها، موجب سر زندگی آن محل و ساختمان شده که این امر با کمک انواع پوشش گیاهی، درخت و درختچه انجام می پذیرد. همچنین با تعیین مسیرهای رفت و آمد، توقف و استراحت به کمک پرگولا یا آلاچیق و جانمایی مبلمان، باربیکیو، آبنما و دیگر المان ها فضایی زنده و محلی برای شادابی و گذران وقت در ساختمان ها ایجاد می نماییم که در این راستا در محوطه ها با استفاده از گیاهان و اقلامی همچون: فلاورباکس (جعبه گل)، واتروال (آبنما)، پرگولا (تراس سبز)، نیمکت، آلاچیق و … می توانیم با رعایت اصول زیر علاوه بر زیبایی و تنوع در محوطه ساختمان، حس تعلق و خوشایندی را برای افراد و ساکنین ساختمان ها ایجاد نماییم:

۱) توجه به ایمنی. ۲) توجه به دسترسی به فضای مسکونی و دیگر فضاها. ۳) توجه به چیدمان صحیح المان های دکوراتیو در کنار یکدیگر. ۴) توجه به فضا سازی مناسب. ۵) توجه به استفاده از رنگ بندی های متناسب با فضا و در عین حال متناسب با دیگر المان ها. ۶) توجه به داشتن زیبایی هریک از المان ها در فضا بصورت تکی. ۷) توجه به مسیر صحیح انشعابات و تاسیسات ساختمانی و نزدیکی آن ها به فضای مورد استفاده.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و نگهداری فضای سبز و محوطه ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت