ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

بررسی مسیر دودکش ها و کلاهک آن ها

خدمات کنترل و بازرسی

بررسی مسیر دودکش ها و کلاهک آن ها

گاز منو اکسید کربن، با فرمول شیمیائی (CO) گازی است بسیار سمی و خطرناک که بر اثر سوختن ناقص کربن بوجود می آید و رنگ و بوی خاصی ندارد. بررسی مسیر دودکش ها و کلاهک آن ها در تمام دستگاه هائی که وظیفه سوزاندن چیزی را دارند (مانند یک بخاری یا آبگرمکن گازی یا نفتی) خطر گاز منو اکسید کربن تولید شده در آن ها را از بین می برد. میزان تولید این گاز به شرایط احتراق سوخت بستگی دارد، چنانچه هر چه میزان اکسیژن در هنگام سوختن کمتر باشد بخش بیشتری از کربن ها دچار سوختن ناقص می شوند و به جای دی اکسید کربن (CO2) گاز مونو اکسید کربن (CO) تولید می کنند.

افرادی که در یک فضای بسته در معرض استنشاق این گاز قرار بگیرند ابتدا احساس سستی و خواب آلودگی می کنند و در صورتیکه هر چه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بی هوشی و در نهایت خفگی می شوند و اگر زمان زیادی در این محیط  قرار داشته باشند به خواب ابدی فرو می روند و اگر هم دوام بیاورند تنها برای مدت کوتاهی است و برخی ممکن است دچار معلولیت هم شوند.

برای دوری از خطرات همین گاز است که پیوسته توصیه می شود برای بخاری ها و تجهیزات گاز سوز حتماً از دودکش های کلاهک دار و تجهیزات ایمنی استفاده شود و بصورت دوره ای مسیر دودکش ها و وضعیت کلاهک آنها و همچنین تجهیزات ایمنی وسایل گاز سوز بررسی و بازدید شوند.

ایمن تیک با بازدیدهای دوره ای و مرتب از ساختمان شما، مسیر دودکش ها و کلاهک وسایل و تجهیزات گاز سوز را بررسی و کنترل می کند و در صورت مسدود بودن مسیر اقدام به رفع مسدودی کرده تا محیطی امن و ایمن برای زندگی افراد و ساکنین فراهم و از وقوع خسارات جانی و مرگ و میر جلوگیری نماید.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و بررسی مسیر دودکش و کلاهک وسایل گاز سوز ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت