ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

تعمیر رادیاتور شوفاژ

تعمیر رادیاتور شوفاژ

یکی از خدمات مجموعه ایمن تیک تعمیر رادیاتور شوفاژ یا تعمیر شوفاژ میباشد. میتوانید برای تعمیر شوفاژ برقی، رادیاتور شوفاژ منزل و تعمیر شوفاژ سوراخ از تعمیرکار شوفاژ ما در ایمن تیک کمک بگیرید. تعمیر رادیاتور شوفاژ یک فن تخصصی و اصولیست و علت خرابی رادیاتور ابتدا بایستی توسط تعمیرکار رادیاتور تشخیص داده و عیب یابی بشه. و بعد آن تعمیرات موتورخانه شوفاژ انجام گیرد. یک تعمیرکار شوفاژ پس از دیدن آموزش تعمیر شوفاژ میتواند مشغول بکار شود. فراموش نکنید اگر شما سررشته در کار تعمیرات ندارید خودتان دست بکار نشوید. زیرا موتورخانه محیط نسبتا خطرناکیست و رادیاتور و شوفاژ نیز وسایل حساسی هستند. پس در تعمیر آنها رعایت نکات ایمنی الزامیست.
گروه کارشناسان ایمن تیک از تجربه، مهارت و دانش فنی مناسب در تعمیر رادیاتور شوفاژ بهره ‌مند هستند. همچنین در ایمن تیک خدمات تشخیص، نصب و تعمیرات شوفاژ شامل گارانتی خواهد بود. در ایمن تیک سرویس و بازدید شوفاژ به شکل منظم (هر 3 ماه یکبار) انجام میپذیرد که باعث کارکرد سالم و بازدهی بالای رادیاتور خواهد شد. پس شما میتوانید با چکاپ مداوم از آسیبهای جدی به شوفاژ تا حد زیادی جلوگیری کنید.

نکات مهم در تعمیر رادیاتور شوفاژ

در زمان تعمیر رادیاتور شوفاژ باید یک سری نکات را در نظر بگیریم. از جمله این نکات:

  • نسبت هوا و سوخت حتما تنظیم گردد. زمانی که هوا گرمه انرژی بیشتری مصرف و باعث اتلاف آن می شود. آنگاه هوای گرم از دودکش خارج می گردد. در صورت خارج نشدن هوا از دودکش حادثه آفرین بوده و گاز مونوکسید کربن بوجود میآید که بسیار کشنده و خطرناکست.
  • هنگامیکه رادیاتور شوفاژ دچار رسوب گردد، عملکرد خوبی ندارد. اگر تصفیه آب خوب باشد از تشکیل رسوب جلوگیری مینماید.
  • تمیزیه لوله ها و سطوح انتقال حرارت. دوده مانند یک عایق از انتقال حرارت به محیط جلوگیری کرده و جریان گرما به فضای محیط را به حداقل میرساند.

 مشکلات تعمیر رادیاتور شوفاژ

مشکلات بسیاری در تماس با کارشناسان ما مطرح میشود:

  • سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ از مواردیست که به دفعات تکرار گشته. تیم فنی ایمن تیک ابتدا ظاهر رادیاتور را بررسی میکنند و سپس به رفع ایرادات آن میپردازند.
  • گرفتگی شیرهای رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ.
  • آب موتورخانه گرم، ولی رادیاتور شوفاژ سرده.
  • نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ.
  • رسوب گرفتن لوله ها؛ گرفتگی و رسوب در مسیر لوله های شوفاژ علت گرم نشدن آن می شود.
  • گرفتگی توری صافی؛ زمانیست که رادیاتور گرمای مطلوب را ندارد.
  • در بعضی موارد عواملی چون: فشار آب گرم، پوسیدگی شیرها، رسوب گرفتن رادیاتور و لوله کشی شیرهای رادیاتور شوفاژ باعث اشکال و نشتی میشوند.
  • در موتورخانه هم احتمال هوا گرفتگی و رسوب گرفتی هست زیرا آب شوفاژ در موتورخانه گرم نمیشود.

علائم خرابی رادیاتور شوفاژ

از جمله علائم خرابی شوفاژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتگی لوله ها و نشتی آب
  • سرد بودن شوفاژ
  • هوا گرفتن شوفاژ
  • افت فشار بار پکیج دیواری
  • سرد بودن بخشی از رادیاتور شوفاژ
  • گرم نکردن و نداشتن بازدهی مناسب شوفاژ
عوامل سرویس و تعمیر رادیاتور شوفاژ

جهت عملکرد مناسب هر سیستمی بهتره آن را منظم سرویس کنید. سرویس شوفاژ به دلیل نقشی که در گرمای منزل و آب مصرفی ایجاد میکند بسیار ضروریست و در صورت گرم نکردن باعث بروز مشکلاتی برای افراد و ساکنین ساختمان میگردد. تعمیر رادیاتور شوفاژ زیر مجموعه تعمیر موتورخانه و تعمیر پکیج میباشد.

موارد تعمیر شوفاژ در گروه ایمن تیک:

  • رفع نشتی و گرفتگی شیرهای شوفاژ
  • تعویض یا تعمیر رادیاتور شوفاژ سوراخ
  • تعمیر اتصالات شوفاژ
  • جابجایی و تغییر محل شوفاژ
  • هواگیری رادیاتور شوفاژ

در نظر بگیرید که در فصول سرد سال متوجه سرد شدن رادیاتور خود شده اید و باید شوفاژ را سریعا سرویس کنید. ممکنه رادیاتور شما سوراخ یا نشتی آب داشته باشد، در چنین شرایطی شما نیاز به سرویسکار مطمئن و کاربلد دارید. شرکت ایمن تیک با کادری مجرب از کارشناسان و سرویسکاران در سریع ترین زمان ممکن آماده خدمت رسانیست.

وسایل مورد نیاز جهت تعمیر شوفاژ

  • آچار فرانسه
  • پیچ گوشتی (دو سو و چهار سو)
  • انبر دست
  • آچار آلن

شیرآلات شوفاژ

در رادیاتورها سه عدد شیر موجوده. اولین شیر، شیر ورودی رادیاتوره که در بالا قرار میگیرد. میتوانیم از طریق این شیر آب ورودی به رادیاتور را کنترل کنیم. دومین شیر، شیر پایین رادیاتوره که اصطلاحا آن را شیر برگشت شوفاژ مینامند. برای تعادل و بالا رفتن حرارت رادیاتور بکار میرود. شیر سوم، شیر هواگیری و تخلیه هست. در قسمت بالای رادیاتور نصب و برای خارج شدن هوای آن استفاده میگردد. بعضی مواقع شیر رادیاتور اگر خراب شود قابل تعمیره و نیازی به تعویض ندارد.

چگونگی هواگیری رادیاتور شوفاژ

با روشن شدن پمپ و ورود آب به مخزن موتورخانه، هوا نیز وارد شوفاژ یا موتورخانه میشود. در این هنگام شوفاژ را هواگیری کنید.
هواگیری عملیست که در آن هوای موجود در مسیر آب رادیاتور شوفاژ خارج تا پکیج بتواند به خوبی کار کند، هواگیری علاوه بر کمک به کار پکیج موجب گرم شدن یکنواخت رادیاتورها و عدم سر و صدای آنها خواهد شد. برای هواگیری به آچار فرانسه یا پیچ هواگیری شوفاژ نیاز دارید.
برای هواگیری شوفاژ:
الف) ابتدا سیستم گرمایش مرکزی را خاموش کرده و صبر نمایید که رادیاتور کاملا سرد بشود. چون در زمان روشن بودن، هوای بیشتری وارد شوفاژ گشته و امکان سوختگی اعضای بدن هم هست.
ب) پیچ مخصوص هواگیری شوفاژ را در قسمت شیر هواگیری اتوماتیک قرار دهید و خلاف جهت حرکت عقربه ساعت بچرخانید.
ج) در این حالت صدای خارج شدن هوا شنیده میشود و ممکنه با خروج چند قطره آب همراه باشد که برای جمع آوری آن میتوانید از یک کاسه کمک بگیرید، سپس باید پیچ مخصوص را در جهت عقربه ساعت چرخانده و شیر خروجی را محکم کنید.
د) حال که عمل هواگیری تمام شده است با روشن شدن پکیج فشار دستگاه نیز پایین میآید، که برای بالا رفتن آن باید به شیر تنظیم فشار و هواگیر زیر پکیج مراجعه کرد، با باز کردن این شیر، فشار پکیج را به حد مطلوب برسانید.
ف) پس از تنظیم فشار پکیج، شیر را ببندید و دستگاه را روشن نمایید. اینکار را برای تمام شوفاژهای منزل انجام دهید.

هزینه تعمیر شوفاژ

هزینه تعمیر رادیاتور شوفاژ در بعضی مواقع به هزینه تعمیر موتورخانه مربوط میشود: مثل تعمیر دیگ، پمپ شوفاژ یا آب موتورخانه و دیگر تجهیزات. و در بعضی موارد هم مستقیما به تعمیر شوفاژ بستگی دارد: مثل هواگیری، سرویس، نصب و تعویض رادیاتور شوفاژ. مساحت خانه بر هزینه سرویس شوفاژ تاثیرگذارست. برای منازل بزرگ تر از وسایل گرمایشی بیشتری استفاده میگردد. بسته به نوع سرویس رادیاتور، قیمت آن متفاوته.

ویژگیهای یک رادیاتور خوب و ایده آل

رادیاتور خوب و ایده آل دارای ویژگیهای زیر است:

  • کم مصرف باشد و دارای راندمان بالا
  • سازگاری رادیاتور با محیط
  • ارائه ظرفیت و تنظیم حرارت حتی در فضاهای کوچک
  • مقاومت مکانیکی رادیاتور و سیستم گرما با هم
  • گارانتی تعویض و پشتیبانی در مواقع پوسیدگی و زنگ زدگی
  • تعمیر رادیاتور شوفاژ بطور رایگان و منظم
انواع رادیاتور شوفاژ

شوفاژ انواع مختلفی دارد در اینجا به چند مدل اصلی که در بازار موجوده اشاره میکنیم:
1- پره ای
2- پنلی
3- حوله خشک کن
4- قرنیزی
5- برقی
6- شیشه ای (دکوراتیو)

شوفاژ پره ای: نوعی از سیستم پخش کننده گرماست که به شکل پره در کنار هم قرار گرفتند. هرچه پره ها نزدیک به هم باشند هوا بیشتر گرم میگردد. جنس آن از آلومینیوم یا فولاده. یک نکته جالب اینکه ضریب حرارتی آلومینیوم بیشتر از فولاد میباشد.

شوفاژ پنلی: نوعی سیستمه که سطح صاف دارد و گرما را به شکل یکنواخت به نسب شوفاژهای دیگر به محیط انتقال میدهد. از مزایای این شوفاژ اینکه به گردش آب کمتری نیازمنده. در زمان خرابی یا مشکل بایستی کاملا تعویض شود. جنس آن نیز از فولاده.

شوفاژ حوله خشک کن: این شوفاژ همانطور که از نامش مشخصه در حمام نصب و برای گرم کردن سرویس بهداشتی، خشک کردن لباس و حوله نیز بکار میرود.

شوفاژ قرنیزی: این نوع شوفاژ در پایین دیوار قرار میگیرد. به همین علت هم نامگذاری شده که مثل قرنیز در پایین دیوار قرار دارد. فضای کمتری را اشغال کرده که از مزیتهای آن محسوب میگردد. جنس آن نیز از آلومینیوم بوده.

شوفاژ برقی: یک سیستم گرمایش مستقل و مجهز بوده و نیازی به موتورخانه و پکیج ندارد. درون این سیستم از روغن استفاده شده و جنس آن از آلومینیوم میباشد. چون با برق کار میکند استفاده از آن راحت تره.

شوفاژ شیشه ای: این شوفاژ یکی از جدیدترین و به روزترین هاست که علاوه بر گرمایش از زیبایی خاصی برخورداره. از ویژگیهای آن لوله کشی آنست که از پشت انجام شده و نمایان نیست.

کلام پایانی در مورد تعمیر رادیاتور شوفاژ:

تا اینجا برایتان توضیحات کلی و مفصلی را در رابطه با تعمیر رادیاتور شوفاژ شرح دادیم. در صورتیکه رادیاتور شما با هر مشکلی مواجه شد برای تعمیر آن با شماره ما 02634442758 یا 09127658003 تماس حاصل فرمایید. پس از طرح مشکلتان در کمترین زمان ممکن گروه فنی ایمن تیک برای ارائه خدمات در محل شما حضور مییابند.
شرکت ایمن تیک با اتکا به ظرفیت پرسنل ماهر و کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات فنی و ایمنی میباشد. هدف اصلی ما رضایت و رفاه شماست و در این راستا از هیچ گونه حمایتی دریغ نمیکنیم. همچنین تضمین میکنیم خدمات مان را به موقع و با کیفیت عرضه دهیم. برای اطمینان خاطر شما مشتری عزیز گواهی ضمانت نیز به شما تحویل میدهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت