ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

دلیل خنک نکردن کولر گازی چیست ؟

دلیل خنک نکردن کولر گازی چیست ؟

درست است که کولر گازی خیلی از کولر آبی بهتر عمل می کند اما هر نوع کولری برای عملکرد مناسب نیاز به رسیدگی دارد.
در ادامه باهم علل خنک نکردن کولر گازی را بررسی میکنیم:
الف) تابیدن نور خورشید به صورت مستقیم به کمپرسور کولر گازی یکی از دلایل کاهش خنک کنندگی آن می باشد. چنانچه کمپرسور کولر گازی در معرض نور مستقیم خورشید باشد؛ سبب بالا رفتن دمای داخلی کمپرسور و بروز مشکل در چرخه گرما (بین محیط و گاز مبرد) خواهد شد. 
ب) کم بودن گاز مبرد در کولر گازی می تواند موجب یخ زدگی پنل و اتصالات داخلی و نهایتا تولید و خروج باد گرم و عدم خنک کنندگی باشد. 
ج) چنانچه توان کولر گازی انتخابی شما نسبت به متراژ فضا و نوع کاربری و ... نامناسب باشد می تواند سبب بروز مشکل در سیستم کولر گازی و همچنین اختلال در چرخه تبرید شود.
چ) هر وسیله ای جهت نگهداری نیاز به سرویس شدن مداوم دارد. کولر گازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمیز کردن و شست و شوی فیلترها، شارژ گاز، چک کردن اتصالات جریان برق و در صورت لزوم تعویض آن ها، چک کردن عایق ها و در صورت مستهلک بودن آن ها جایگزینی با عایق جدید مواردی است که مرتبا باید انجام شده و بهتر است این بازدیدها به صورت سالیانه صورت پذیرد.
و) چنانچه فیلترهای کولر گازی تمیز نشده و شست و شو نگردند می توانند سبب ایجاد مشکل در چرخه تبرید و خنک کنندگی باشند که نهایتا این امر مانع از تولید باد خنک شده و باد خروجی گرم خواهد بود.
د) یکی از متداول ترین دلیل های خنک نکردن کولرگازی ها اعم از کارکرده و نو، جریان برق نامناسب وصل شده به دستگاه کولر گازی می باشد که به دلیل جریان نامناسب چرخه تبرید دچار اختلال شده و نهایتا باعث خروج باد گرم از پنل داخلی می گردد و سیستم توان خنک کردن محیط را نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت