ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

روش تمیز کردن فیلتر کولر گازی

روش تمیز کردن فیلتر کولر گازی

انجام سرویس و رسیدگی به وضعیت فیلتر کولر گازی امری ضروری برای بهبود عملکرد این دستگاه است:
الف) برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی در ابتدا می‌بایست اطمینان حاصل کنید که برق اسپلیت قطع باشد. حال باید قاب جلویی پنل را باز کرده و دو عدد فیلتر اسپلیت را بیرون بکشید.
ب) پس از خارج نمودن فیلترها، می‌توانید آن‌ها را با آب بشویید و گرد و غبار موجود را با یک برس نرم پاک کنید. سپس اجازه دهید که فیلترها کاملاً خشک شوند.
ج) برای تمیز کردن و زدودن گرد و غبار فیلترها، می توان از جارو برقی نیز استفاده کرد. یعنی می‌توان گرد و خاک فیلترها را با جارو برقی گرفت و سپس با آب یا اسپری آنها را تمیز کرد. 
اما اگر اسپلیت در نزدیکی آشپزخانه نصب شده باشد، فیلترها علاوه بر گرد و خاک، چربی هم می گیرند. در این شرایط، بهتر است علاوه بر آب از اسپری گازپاک‌کن نیز استفاده کنید.
د) روش دیگری که برای پاک کردن فیلترهای بسیار کثیفی که چربی هم به خود گرفته‌اند توصیه می‌شود، غوطه‌ورکردن فیلتر در مخلوط آب و سرکه است. اگر می‌خواهید فیلتر اسپلیت شما به سرعت تمیز شود، بهتر است آن را به مدت ۲ ساعت در مخلوط ۵ فنجان آب و ۵ فنجان سرکه غوطه‌ور کنید. با این روش، چربی‌ها کاملاً رفع شده و فیلترها تمیز و پاکیزه می‌شوند.
ت) اگر فیلترهای اسپلیت شما بزرگ هستند و نمی‌توانید آنها را در سینک غوطه‌ور سازید، پیشنهاد می شود آنها را در حمام بشویید و آب را به صورت زیگزاگی روی سطح جلو و عقب فیلتر بپاشید. 
ث) البته می‌توانید برای تأثیرگذاری بهتر، چند قاشق غذاخوری نوشابه روی فیلتر بریزید و سپس آن را با آب بشویید.
ر) پس از آنکه فیلترهای کولر گازی به خوبی خشک شدند، آنها را در جای خود جا بزنید. سپس پنل جلویی کولر را ببندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت