ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

خدمات حقوقی و حل اختلاف ساکنین

خدمات ویژه و رفاهی(VIP)

خدمات حقوقی و حل اختلاف ساکنین

بسیاری از افراد هستند که پس از خرید آپارتمان در ساختمانی به صورت دقیق از قوانین آن اطلاع ندارند و به عبارتی فاقد فرهنگ آپارتمان‌ نشینی هستند، که نبود اطلاعات در این زمینه موجب می‌ شود این افراد نتوانند با سایر همسایه‌ های خود زندگی آرامی داشته باشند و مدام درگیر اختلاف و مشاجره با دیگران هستند. قانون تملک آپارتمان ها مصوب ۱۳۴۳ در راستای خدمات حقوقی و حل اختلاف ساکنین در ساختمان ها به بیان پاره ای از احکام قانونی درباره زندگی در آپارتمان ها و نحوه اداره آن ها پرداخته است.

هر ساختمانی دارای بخش‌ هایی است که همه افراد ساکن می‌ توانند از آن استفاده کنند و این بخش‌ ها به همه افراد و ساکنین تعلق دارد. مالکیت این قسمت‌ های آپارتمان غیر قابل انتقال است و همین بخش‌ های مشترک گاهی موجب بروز اختلافات شدیدی بین ساکنین آپارتمان‌ ها و ساختمان‌ ها می‌ شوند و اکثر مواقع درباره چگونگی مدیریت آپارتمان و نحوه تقسیم هزینه ها و تعیین تکلیف آپارتمان های فرسوده و ... بین مالکان اختلافاتی شکل می گیرد که بخش زیادی از این اختلافات، داوری پذیر هستند و نیازی نیست که لزوماً در دادگاه مطرح شوند.

به علت رایج بودن اختلاف در مشاعات، قوانینی برای آن‌ ها ثبت شده است و برخی از قوانین هم می‌ توانند با نظر هیئت‌ مدیره ساختمان ها و ساکنین تغییر پیدا کنند. برای پیگیری مشکلات ساختمان، ساکنین می‌ توانند شکایات خود را نزد پلیس و شورای حل اختلاف ببرند، اما بهتر آن است هر مشکلی به صورت مسالمت‌ آمیز حل شود و در جلسات ساختمان و با حضور هیئت‌ مدیره و داور مورد تایید، مشکلات مطرح و پیگیری شوند و در نهایت اگر به نتیجه نرسیدند به شورای حل اختلاف و پلیس مراجعه شود. 

تیم کارشناسان خبره و حقوقی ایمن تیک با تسلط به کلیه امور حقوقی و قضایی، مشکلات و اختلافات ایجاد شده در ساختمان ها را با رعایت منشور آپارتمان نشینی مطابق قوانین مصوب ساختمان ها داوری و حل و فصل کرده و سعی در ایجاد فضا و محیطی دوستانه توام با صلح و آرامش برای افراد و ساکنین می نمایند.

جهت مشاوره، دریافت خدمات حقوقی و حل اختلاف ساکنین در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت