ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

مدیریت شارژ و هزینه های ساختمان

خدمات ویژه و رفاهی(VIP)

مدیریت شارژ و هزینه های ساختمان

در عصر آپارتمان‌ نشینی با مفاهیم جدیدی روبرو شده‌ ایم که قبلا جایی در بین مردم نداشتند. یکی از این موارد حق شارژ ساختمان یا آپارتمان است که مدیریت شارژ و هزینه های ساختمان از موضوعات مهم در فرهنگ آپارتمان‌ نشینی محسوب می‌ شود. با اینکه حق شارژ ساختمان ها سال هاست در آپارتمان‌ ها و بین ساکنین جا افتاده است، اما هنوز هم گاهی بین افراد ساکن در ساختمان، مشکلاتی بر سر میزان و چگونگی محاسبه شارژ پیش می‌ آید.بر اساس ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ ها تمام واحدهای یک مجتمع آپارتمانی اعم از اینکه مورد استفاده واقع شوند یا نشوند، باید به صورت ماهیانه مبلغ شارژ خود را پرداخت کنند.

در ساختمان ها نحوه تقسیم هزینه‌ ها و محاسبه شارژ بسته به تصمیم مالکین واحد ها تعیین می‌ شود. برای محاسبه شارژ در ساختمان ها روش‌ های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ ها نیز فرمولی متفاوت دارند. 
حق شارژ در ساختمان ها، هزینه ‎هایی هستند که برای حفظ و نگهداری بخش‌ های مشترک و مشاع از سوی ساکنین به مدیران یا مسئولین اجرایی ساختمان ها پرداخت می‌ شود. ممکن است قسمت‌ هایی از ساختمان اصلا مورد استفاده برخی از افراد و ساکنین قرار نگیرند، اما این دلیلی برای عدم پرداخت حق شارژ ساختمان نمی‌ شود و هم مالکان و هم مستاجران لازم است مبلغ تعیین شده توسط هیئت مدیره، برای شارژ را پرداخت نمایند.
این موضوع بر اساس قوانین وصول شارژ ساختمان در" قانون تملک آپارتمان‌ ها " که در سال ۱۳۴۳ به تصویب رسیده، در نظر گرفته می‌ شود و باید با مدیر ساختمان ها همکاری شود.

تیم کارشناسان خبره و مالی ایمن تیک با توانایی شناخت و در نظر گرفتن انواع هزینه های موجود در ساختمان ها (هزینه های نسبی - هزینه های ثابت) از روش های محاسباتی مختلفی از جمله: 1) روش شارژ ثابت 2) روش شارژ واحدی 3) روش شارژ متراژی 4) روش شارژ نفری 5) روش شارژ سهمی 6) روش شارژ نفر - متراژی 7) روش شارژ ترکیبی، بهره گرفته و با کمک نرم افزار های دقیق مالی و حسابداری، بار مسئولیت عظیمی از روی دوش مدیران ساختمان ها بر می دارند و با مدیریت منابع مالی در ساختمان ها از هدر رفت آن ها جلوگیری کرده که نتیجه آن افزایش سطح رفاه و آسایش افراد و ساکنین و حل و فصل بسیاری از اختلافات بین آن ها خواهد بود. 

جهت مشاوره، دریافت خدمات و مدیریت شارژ و هزینه های ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید. 

 


 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت