ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

چیدمان اصولی و ایمن وسایل ساختمان

خدمات ویژه و رفاهی(VIP)

چیدمان اصولی و ایمن وسایل ساختمان

اولین گام در ایمن‌ سازی منازل و ساختمان ها، شناسایی خطرات بالقوه در آن ها می باشد که پس از شناخت خطرات، باید برای ایمن‌ سازی آنها برنامه‌ ریزی کرد. ما باید با چیدمان اصولی و ایمن وسایل ساختمان خودمان، محیطی امن برای سالم و یا زنده ماندن ایجاد کنیم. داشتن یک خانه و ساختمان ایمن در مواقع حوادث و بلایای طبیعی به ما کمک می‌ کند که میزان مصدومیت و فوت را کاهش دهیم. بر این اساس داشتن خانه‌ و ساختمانی ایمن وظیفه ماست تا مراقب والدین، فرزندان و خودمان باشیم. 

اجزای خانه و ساختمان ها بر دو قسم هستند؛ اجزای سازه‌ ای که شامل ستون‌ ها، پایه‌ ها، انواع سقف‌ ها، تیرهای اصلی و فرعی و دیوارها می باشند و اجزای غیر سازه‌ ای که شامل کلیه تجهیزات و تاسیسات ساختمان، اجزای معماری ساختمان و اثاثیه و مبلمان می شوند. حال شاید برای ما مقدور نباشد که مقاوم‌ سازی اجزای سازه‌ ای را انجام دهیم، اما باید بدانیم که با ایمن کردن اثاثیه و مبلمان منزل و تجهیزات و تاسیسات در ساختمان می توانیم از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

ایمنی در برابر زلزله تنها مقاوم سازی اماکن و ساختمان ها نیست، برای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله باید وسایل زیر را ایمن نمود:
1) اجسام سنگینی که افتادن آنها می تواند موجب صدمه و آسیب شود.
2) اجسام شکستنی یا گران قیمتی که از بین رفتن آنها از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

نمودار های حاصله از بررسی زمین‌ لرزه‌ ها در سطح جهان نشان می‌ دهد که 90 درصد زلزله‌ ها، قدرتی کمتر از 6 ریشتر داشته‌ اند و خسارت چندانی به اجزای سازه‌ ای وارد نکرده اما اجزای غیر سازه‌ ای را تحت تأثیر قرار داده و باعث خسارات فراوانی شده اند. 

کارشناسان ایمنی و فنی ایمن تیک با شناخت مکان‌ های خطر زا و قابل آسیب در منازل و ساختمان ها، با رعایت اصول فنی و ایمنی اقدام به چیدمان و مهار صحیح اثاثیه، مبلمان و تجهیزات می کنند تا خطرات جانی و خسارات ناشی از زمین‌ لرزه در داخل خانه ها و ساختمان ها به حداقل برسد.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و چیدمان اصولی و ایمن وسایل در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت