ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

انواع خط کشی جایگاه پارکینگ

انواع خط کشی جایگاه پارکینگ

جایگاه پارک خودروها معمولا به سه مدل موازی، عمودی و مورب خط کشی می شوند.
الف) خط کشی ترافیکی مدل عمودی فضا را به صورت بهینه تفکیک می کند و خودرو های بیشتری میتوانند در یک ناحیه مشخص پارک کنند ولی در عوض مسیر حرکتی بیشتری نیز نیاز دارد. این مدل برای پارکینگ های طبقاتی مناسب تر میباشد. مطابق با استاندارد حداقل عرض جایگاه عمودی ۲۴۰ سانتیمتر می باشد و به شکل T در بین دو خودرو و شکل L در طرفین ، روی زمین مشخص می شود. طول این خطوط عموما ۵ متر در نظر گرفته می شود.
ب) خط کشی ترافیکی مدل موازی بیشتر در خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد. در مدل موازی فضای پارک کمتر میشود ولی مسیر حرکتی کمتری نیز نیاز دارد. خروج از پارک نیز آسانتر است. در خط کشی ترافیکی مدل موازی جایگاه با شکل مستطیل تعیین میشود.در این مدل طول جایگاه ۶ متر و عرض آن ۲ متر در نظر گرفته می شود.
ج) خط کشی ترافیکی مدل مورب ترکیبی از مدل عمودی و مدل موازی است. پارکینگ هایی که به این صورت طراحی شده اند، مانند مدل عمودی فضای پارک بیشتر و ورود و خروج راحتی دارند در عین حال که فضای حرکتی کمتری نسبت به این مدل نیاز دارند. این مدل اغلب در پارکینگ های عمومی و روباز متداول است. مدل مورب با دو زاویه ۴۵ درجه یا ۶۰ درجه نسبت به دیوار و باخطوط مستقیم خط کشی می شود.

  • خط کشی پارکینگ ها و اجرای المان های راهنمایی و ترافیکی در پارکینگها باعث جلوه بهتر فضا و اطلاع رسانی صحیح به رانندگان می گردد. بدین ترتیب رانندگان می توانند سریع، راحت و با نظم خاص و رعایت اصول ترافیکی در محل های مشخص شده توسط خط کشی ترافیکی پارکینگ توقف کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت