ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

تعیین محل تجمع ایمن در ساختمان

خدمات مشاوره و آموزشی

تعیین محل تجمع ایمن در ساختمان

در بسیاری از ساختمان ها، سازمان ها و اماکن عمومی و خصوصی محل هایی را با مصالح قوی تر و استحکام بیشتر، جهت مواقع بحرانی و شرایط اضطراری می سازند و زمانی که حادثه غیرمترقبه ای رخ دهد (بطور مثال زلزله) همه افراد به این محل ها منتقل می شوند. این محل ها در واقع نوعی پناهگاه ایمنی به حساب می آیند. از این رو تعیین محل تجمع ایمن در ساختمان اهمیت زیادی دارد تا در مواقع بحرانی و شرایط اضطراری افراد و ساکنین ساختمان به آنجا پناه برده و در امان باشند.

محل تجمع ایمن می تواند در فضای باز اطراف ساختمان ها و یا کمی دورتر از ساختمان ها در نظر گرفته شود. در ساختمان ها بایستی محل تجمع ایمن افراد و مسیرهای دسترسی به آن با علائم، تابلو ها و نمادهایی مشخص و به افراد و ساکنین اطلاع رسانی شود و همه افراد و اعضای ساختمان از وجود آن آگاه باشند.
همه افراد و خانواده ها باید در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی یک برنامۀ ارتباطی و خروج اضطراری داشته باشند و آن را تکرار و تمرین کنند و در ساختمان ها باید از قبل محلی مشخص شده باشد تا در صورت وقوع حوادث و شرایط بحرانی افراد بتوانند در آنجا دور هم جمع شوند و همدیگر را پیدا کنند چرا که اطلاع و آگاهی داشتن از وضعیت سلامت جسمی افراد و اعضای خانواده بسیار اهمیت دارد و می تواند در حفظ روحیه و خونسردی ساکنین موثر بوده و با جلوگیری از ازدحام و هیاهو کمک شایانی به عملیات امداد رسانی نماید.

تیم کارشناسان ایمنی و متخصص ایمن تیک در بازدیدهای دوره ای و منظم از ساختمان شما، اقدام به بررسی و شناسایی محل تجمع ایمن افراد در ساختمانتان کرده و کلیه افراد را از محل آن آگاه نموده و با اجرای تمرین خروج اضطراری و هدایت افراد به سمت محل تجمع ایمن باعث می شوند که در هنگام بروز حوادث احتمالی، افراد و ساکنین ساختمان آرامش خود را حفظ کرده و نسبت به آن ها واکنش سریع و به موقع داشته باشند و شاهد هیچگونه تلفات جانی نباشیم.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و تعیین محل تجمع ایمن افراد در مواقع اضطراری ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت