ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

شیشه دکوراتیو ساختمان

شیشه دکوراتیو ساختمان

شیشه دکوراتیو ساختمان شیشه ایست که برای تزئینات داخلی و خارجی ساختمان بکار میرود. در واقع هر شیشه که برای زیباسازی خانه یا محیط کار نصب شود، شیشه دکوراتیو ساختمانست. این شیشه را به شکل مات و شفاف میسازند و دارای طرحها و رنگهای متنوعیست.
به بیان دیگر دکوراتیو معماری داخلیست که با انجام یکسری تغییرات زیبایی را به ارمغان میآورد. شیشه دکوراتیو ساختمان نوعی از این هنر میباشد. این شیشه به سرعت مورد استقبال افراد قرار گرفته و آن را در طرحها و شکلهای متنوع میسازند.
عملیات دکوراتیو بر روی شیشه لمینت، سکوریت و دوجداره انجام میپذیرد. این فرآیند با تکنیکهای رنگ آمیزی و برش خاصی صورت میگیرد. فرآیند ساخت شیشه دکوراتیو ساختمان در کارگاههای تولید شیشه صورت میگیرد. همچنین با روشهای رنگ آمیزی آنها را به رنگ و طرحهای متفاوت در میآورند.

موارد کاربرد شیشه دکوراتیو ساختمان

شیشه دکوراتیو ساختمان در موارد زیادی کارایی دارد. جهت ایجاد بافت، رنگ، الگو و طرح در ساختمان بکار میرود. در ادامه کاربرد آن را بطور مختصر شرح میدهیم:

الف- طراحی دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون منازل و اداره جات شیشه دکوراتیو ساختمان کاربرد زیادی دارد. به عنوان تابلوهای تزئینی و هنری قابلیت نصب دارند. برای زیبایی ستونهای ساختمانها نیز کارایی دارند.

ب- ایجاد پنجره های شیک و فانتزی

شاید شما هم بخواهید در منزلتان از پنجره هایی استفاده نمایید که نور داشته باشند ولی از بیرون دید نداشته باشند. شما بایستی از شیشه دکوراتیو و رنگی به جای برگه مات کننده بهره بگیرید. این برگه ها زیبایی ندارند و فضای شما را زشت جلوه میدهند.

ج- نورگیرهای سقفی

برای سقف خانه تان لازمه از نورگیرهای زیبا استفاده کنید. از شیشه رنگی و دکوراتیو که دارای تنوع است و کلی ظاهر سقف را زیبا میکند.

د- طراحی حمام و سرویس بهداشتی

از شیشه دکوراتیو ساختمان برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی نیز بهره میبرند. برای زیبا کردن دیوارهای جداکننده یا باکسها میتوانید از شیشه تزئینی و دکوراتیو کمک بگیرید.

و- شیشه دکوراتیو پنجره دوجداره

در واقع مجموعه ای از پروفیلهای آلومینیومی است که در بین شیشه دوجداره قرار میگیرد. با طرح و نقشهای مختلف و رنگهای زیبا عرضه میگردد. این پروفیلها مانع هستند که گرد و غبار به داخل فضای خانه نفوذ نکند.
یکی از مزیتهای خوب شیشه دکوراتیو برای پنجره دوجداره اینست که هر مدل و طرح دلخواه را میتوان بین شیشه ها قرار داد. همچنین از بابت کثیف شدن و نشستن گرد و غبار روی طرح شیشه هیچ نگرانی نخواهید داشت.

انواع شیشه دکوراتیو ساختمان

این شیشه ها را در اشکال و انواع مختلفی میسازند و مصرف آنها در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمانها بسیار رایج میباشد.

الف- شیشه سندبلاست

در فرآیند سندبلاست کردن نوعی ماسه مخصوص را بر روی شیشه به وسیله دستگاه سندبلاست میپاشند. شیشه هایی که از طریق این فرآیند ساخته میگردند مات میباشند. به دلیل مات بودن، این شیشه ها بیشتر در اتاقها و حمام کاربردی هستند. همچنین شیشه دکوراتیو سندبلاست قابلیت طرح پذیری بالایی را داراست.

ب- شیشه سندبلاست رنگی

این مدل شیشه شفاف بوده و پس از فرایند سندبلاست به روشهای گوناگونی به وسیله چاپ و قلم مو رنگی می شود.

ج- شیشه لمینت و سکوریت رنگی

شیشه دکوراتیو ساختمان لمینت برای دکوراسیون تمام بخشهای ساختمان به کار میرود. لمینت رنگی از چند لایه شیشه تخت تولید گشته و توسط لایه PVB به هم وصل میشوند. این مدل شیشه هم ظاهر زیبایی دارد و هم عایق صوت و حرارت به حساب میآید. به صورت مات و شفاف موجودست و در برابر ضربه و اشعه UV مقاومه. شیشه سکوریت رنگی را  در رنگهای دودی، برفی، آبی، سفید و سبز میسازند.

چ- شیشه مات

این شیشه را با استفاده از اسید درست میکنند. به دلیل ماتی نور را از خود عبور نمیدهد و تصویر پشت شیشه را به صورت محو و نامشخص نمایان میکند. به شیشه دکوراتیو ساختمان مات، اسیدشور نیز میگویند و از مقاومت و ایمنی بالایی برخوردارست. این شیشه برای جدا کردن فضای دربها، سرویس بهداشتی، حمام، انواع پارتیشن و پنجره مصرف میگردد.

ح- شیشه لاکوبل

لاکوبل نوعی از شیشه میباشد که پس از رنگ شدن با یک لایه PVC  آن را میپوشانند. در ضخامتها و رنگبندی متفاوت ساخته شده و ایمنی و مقاومت بالایی دارد. در دو نوع مات و شفاف موجودست. شیشه دکوراتیو ساختمان لاکوبل به دلیل عملیات حرارتی مات تولید میگردد. از مزایای این مدل شیشه اینست که هیچ آلودگی برای محیط زیست نداشته و تولیدش به صنعت سبز معروفه.

خ- شیشه چاپی

این نوع شیشه شفاف نیست و توسط پختهای مرکب سرامیکی آن را میسازند. این شیشه را می شود با لمینت یا دوریت با لایه های مختلف مصرف نمود. همچنین بیشتر برای پوشاندن بخشهای مختلف منازل، فروشگاهها یا ایجاد دکوراسیونی زیبا بکار میرود. طرح چاپ را میتوان بر اساس سلیقه خود انتخاب کرد و توسط اشعه با دستگاه UV چاپ نمود.

د- شیشه سنگی

شیشه ایست که بافت سنگهای طبیعی روی آن به کار رفته. از این شیشه دکوراتیو ساختمان در بخشهای مختلف اعم از کف، آشپزخانه و دیوارها میتوان بهره برد.
این شیشه شفافیت و بازتاب نور فوق العاده ای دارد و در مقابل سرما، گرما، آب و رطوبت مقاومه. در ضخامتهای مختلف و ابعاد متفاوت قابلیت برش داشته و شامل کوچکترین سایزها هم میشود و همچنین رنگش ثابته.
طراحی این مدل شیشه به گونه ایست که انگار شیشه شکسته ولی صرفا برای زیبایی ساخته و مصرف میشود. در برابر ضربه کاملا مقاومه و کاربرد این شیشه در راه پله و کفهای شیشه ای است.

و- شیشه مشجر

شیشه مشجر بخاطر طرحهای برجسته ریزی که داراست، شکست نور در آن با شیشه معمولی فرق میکند. در واقع نور را به صورت نامنظم از خود عبور خواهد داد. از این شیشه برای زیبایی پنجره، درب، گلخانه و نورگیر میتوان کمک گرفت. همچنین در طرح و رنگهای متفاوت تولید می گردد.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو در زمره آینه های تزئینی و زیبا به شمار میآید. به دلیل مورد توجه قرار گرفتن دکوراسیون و تزئینات، چه طراحان و چه افراد عادی در تلاشند تا با انجام تغییرات جزئی و استفاده از نقش و طرحهای متنوع، دکوراسیون شیک و مجللی به وجود بیاورند.
بهره گیری از شیشه دکوراتیو ساختمان و آینه دکوراتیو تاثیر بسزایی در زیبایی منزل شما خواهد داشت. در طراحی این آینه به نور، روشنایی و خود آینه حتما توجه داشته باشید زیرا انعکاس آنها در نقطه ای از منزل میتواند زیبایی خاصی را به وجود بیاورد.
یکی از مزیتهای این آینه اینست که نور را در فضای خانه منعکس کرده و افزایش روشنایی را به همراه خواهد داشت. از این رو با بازتاب تصویر در آینه باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه میشود. به همین دلیل اگر در منازل کوچک نصب شود بسیار مفید میباشد و فضا را بزرگتر نشان میدهد.

انواع آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو به دو نوع از پیش آماده و برشکاری شده تقسیم میشود.

الف- آینه از پیش آماده: به راحتی میتوان آن را در تمام نقاط منزل نصب کرد. هر زمان که تمایل داشته باشید میتوانید آن را جابجا کرده و یا شکل چیدمان آن را عوض نمایید.
این آینه معمولا به شکل دایره، مستطیل و لوزی میباشد. شما بر اساس سلیقه خودتان میتوانید فاصله تکه های این آینه را به هم نزدیک یا از هم دور بچینید.

ب- آینه برشکاری شده: این مدل آینه را در پایان کار تو محل میبرند و نصب میکنند. طراحی، شکل و ابعاد این آینه همانند آینه از پیش آماده است. این آینه در دیوارهای سالن پذیرایی، بالای شومینه، بالای میز ناهارخوری، بالای تلویزیون و ستونهای منزل بکار میرود.

ویژگیهای آینه دکوراتیو

- زیبایی و جذابیت منزل را افزایش خواهد داد.
- موجب افزایش نور در فضای داخلی خانه میگردد.
- میتوانید فضاهای داخلی خانه را با نصب این آینه پر کنید.
- هارمونی رنگ و مدل مناسب آینه متناسب با منزل شما حس آرامش را در شما ایجاد میکند.
- حس سرزندگی و نشاط را در خانه پرورش میدهد.

نکات مهم در خرید آینه دکوراتیو

قبل از خرید آینه دکوراتیو حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

الف- کیفیت و جنس شیشه آینه

جنس آینه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. ساخت با مواد بی کیفیت موجب میگردد تا تصویر منعکس در آن را به خوبی نشان ندهد و کیفیت تصویر ضعیف باشد.

ب- ضخامت و مقاومت شیشه آینه

با توجه به موقعیت محلی که آینه را در آنجا نصب میکنید باید از ضخامت شیشه آن مطمئن بشوید.

ج- جنس مواد کار شده در پشت آینه

موادی که در پشت آینه زده میشود میتواند بازتاب تصاویر را تحت تاثیر قرار دهد. اگر از ماده مناسب و نسبتا ضخیم مصرف شود شاهد ارائه کیفیت بالاتری از تصویر هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه های دکوراتیو با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت