ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

پارکت لمینت و پارکت چوبی

پارکت لمینت و پارکت چوبی

پارکت لمینت نوعی از کفپوش است که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و برخلاف پارکت چوبی آن را مستقیما از چوب درختان نمیسازند ولی سطح خارجی آن نقش و نگار چوب را دارد. پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کفپوشهاست و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از گزینه های خوب برای پوشش کف کرده است. از جمله‌ این مزایا میتوان به نصب آسان، قیمت پایینتر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره نمود.
پارکت لمینت از لایه هایی مسطح و صفحات نازک چوبی تشکیل شده که در کف زمین به منظور کاور کردن و پوشش نصب میگردد. از پارکت لمینت برای پوشاندن کف ساختمانها، منازل، مکانهای اداری و تجاری بهره میبرند. از لحاظ اندازه و نقش و نگار پارکتهای لمینت انواع زیادی دارند. این پارکتها فرایند خاص و پیچیده ای برای تولید ندارند و پس از تولید در ابعاد کوچک برش خورده که در موقع نصب این قطعات کنار هم قرار میگیرند. پارکت لمینت یک نوع کفپوشست که هم کاربرد تزئینی دارد و هم به دلیل ویژگیهایی که داراست میتواند عایق خوبی برای کف فضاهای بسته به حساب آید.
ابتدا از پارکت لمینت به عنوان جایگزین موزائیک و سرامیک استفاده میشد. اما امروزه به خاطر افزایش کیفیت، این محصول را به عنوان جایگزین کفپوشهای دیگر نصب می کنند. پارکتهای لمینت به دلیل زیبایی و کیفیتشان به سرعت در بین افراد محبوب شدند. برای نصب پارکت لمینت نیاز به یک نصاب حرفه ای و کاربلد میباشد. از لحاظ اقتصادی این محصول بعنوان یک سرمایه بکار میرود نه کالای مصرفی و ارزش مالی خود را حفظ کرده و هنگام فروش ملک بعنوان ارزش افزوده محسوب میشود. از موارد موثر در خرید پارکت لمینت داشتن استانداردهای روز دنیا و اصالت آن میباشد.

مزایای پارکت لمینت

در پارکت لمینت تنوع رنگ بندی بسیار زیادست و چون پارکت از مصنوعات چوبی به شمار میآید، دمای آن متعادلست که نه کف را گرم میکند و نه میگذارد سرما منتقل شود. همچنین به دلیل قرار گرفتن فوم در زیر آن هنگام نصب، کف نرمتر گشته و عایق صدا و حرارت میگردد. ظاهر این مدل پارکت بسیار جذابست و مانند چوب طبیعی به نظر میآید. این نوع پارکتها به طور معمول آنتی باکتریال و ضد حشره میباشند. نسل جدید پارکتهای لمینت نسبت به آب مقاومترند و به آسانی آب را جذب نمیکنند ولی این به معنای ضد آب بودن این محصول نمیباشد.
مزایای پارکت لمینت نسبت به دیگر پوششهای کف مانند سنگ و سرامیک، موجب گشته تا این محصول بیشترین فروش را در بین کفپوشها داشته باشد. از جمله مزایای پارکت لمینت میتوان به سرعت نصب و اجرا، عدم نیاز به چسب و تعویض آسان تایلهای آسیب دیده در صورت خرابیهای احتمالی اشاره نمود. همچنین میتوان پارکتهای لمینت را تا چندین مرتبه جمع آوری و در فضای دیگری نصب کرد که این کار باید توسط نصاب ماهر انجام گیرد.

عوامل مهم در خرید پارکت لمینت

معمولا افراد برای خرید پارکت لمینت فقط طرح و رنگبندی پارکت را ملاک قرار میدهند و یا به دنبال ارزانترین پارکت بازار میباشند. در صورتیکه برای بهترین خرید لازمست عوامل مهمی در نظر گرفته شوند:
الف: عامل اول، انتخاب بهترین برند پارکت لمینت با توجه به قیمت و بودجه مورد نظر شماست. با توجه به اینکه برخی از برندهای موجود در بازار شامل درجه بندی بوده و این موضوع برای مشتریان قابل تشخیص نیست، لذا شرکت فروشنده پارکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردارست.
ب: عامل دوم، انتخاب زیباترین لمینت با توجه به سلیقه و ست کردن با وسایل منزل مانند مبلمان، دربها و کابینتهاست. در مورد انتخاب طیف رنگ به این نکته دقت داشته باشید که اگر نورگیر فضای محل نصب کمست و در طول روز نیز باید چراغها را روشن کنید، بهتر اینست از رنگهای روشن بهره ببرید و بخاطر داشته باشید که رنگهای تیره فقط برای فضاهایی با نور طبیعی ایده آل و مناسبترند.
پ: عامل سوم، اطمینان از درستی و صحت نصب پارکتست که مهمترین آیتم بوده و اگر پس از خرید، نصاب پارکت حرفه ای نباشد و اصول نصب را رعایت نکند کل هزینه شما هدر خواهد رفت.
ت: عامل چهارم، نحوه خدمات پس از فروش میباشد که یکی دیگر از مواردیست که باید به آن دقت نمائید.
ث: عامل پنجم، توجه به استانداردهای AC پارکت لمینت خواهد بود. استاندارد AC نشان میدهد دوام پارکت در مقابل خط و خش و آسیبهای سطحی چگونه است. استانداردها به صورت AC1 تا AC6 در بازار موجودند. هر چه عدد کنار AC بالاتر باشد مقاومت پارکت لمینت نیز بیشترست. بنابراین در مراکز و محلهای پر رفت و آمد که با کفش تردد میشود استاندارد AC4 یا AC5 نصب نمایید و برای منازل مسکونی نصب پارکت لمینت AC3 بهترست.

تفاوت پارکت لمینت با پارکت چوبی

پارکتهای لمینت با پارکتهای چوبی در موارد زیادی متفاوتند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

الف- تفاوت در نحوه نصب

مهم‌ترین تفاوت پارکت لمینت با پارکت چوبی در نحوه‌ نصبشان است. برای نصب پارکت چوبی از چسب مخصوصی استفاده میگردد و کثیفکاری آن زیادست. بعد از اینکه چسب خشک شد سطح پارکت را ساب زده و یک لایه لاک روی آن اجرا میکنند. تقریبا بعد از ۲۴ ساعت پس از نصب پارکت چوبی می توان وسایل منزل را روی آن چید و از آن استفاده نمود.
اما پارکتهای لمینت‌ برای اجرا و نصب هیچ نیازی به چسب نداشته و دور تا دورشان شیارهایی به نام کلیک تعبیه شده که به شکل نر و ماده درون هم قرار گرفته و قفل میشوند. بنابراین مساحت وسیعی را خیلی سریع و بدون کثیفکاری میتوان پارکت لمینت کرد.

ب- تفاوت در شرایط آب و رطوبت

پارکتهای چوبی چون از چوب خالص تشکیل شده‌اند به شدت به آب واکنش داده و اگر خیس بشوند ورم میکنند. به همین دلیل نصب آنها در محیطهای مرطوب مانند آشپزخانه اصلا کارآمد نیست و در مقابل پارکتهای لمینت در برابر آب و رطوبت مقاومترند.

پ- تفاوت در برابر اجسام نوک‌ تیز

پارکتهای چوبی به اجسام نوک تیز حساسترند و خیلی زود آسیب میبینند. از این رو برای خانواده‌هایی که صاحب بچه‌های پر جنب و جوشی اند اصلا مناسب نیستند. اما پارکتهای لمینت مقاومت بهتری در مقابل اجسام نوک‌ تیز داشته و سختتر آسیب میبینند.

ت- تفاوت از لحاظ دوام و طول عمر

پارکت چوبی از پارکت لمینت دارای دوام و طول عمر بیشتریست. در صورت نگهداری مناسب پارکت چوبی بین ۴۰ تا ۸۰ سال عمر میکند. در حالی که عمر مفید پارکتهای لمینت حدود ۱۰ سال خواهد بود. ضمن اینکه به خاطر جنس طبیعی، پارکت چوبی به راحتی نقش و نگار خود را از دست نمیدهد.

ث- تفاوت از لحاظ قیمت

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از موارد تفاوت پارکت چوبی و پارکت لمینت اینست که پارکت چوبی کفپوشی لوکس به شمار میآید و قیمتش از پارکت لمینت گرانترست. در مقابل پارکتهای لمینت نسبت به پارکتهای چوبی و حتی دیگر کفپوشها مانند بعضی سنگها یا سرامیکها دارای قیمت پایینتری هستند.

ج- تفاوت در قابلیت تعویض

تفاوت بعدی پارکت چوبی و پارکت لمینت در آنست که اگر قطعه‌ای از پارکت لمینت آسیب ببیند می توان به آسانی آن را تعویض کرد ولی پارکت چوبی چنین قابلیتی را ندارد.

چ- تفاوت در تنوع طرح

پارکتهای چوبی طرح اصلی چوب درخت را دارند و به همین علت تنوع طرحهای آنها از پارکتهای لمینت کمترست.

ح- تفاوت در حس زیبابی

پارکت‌ چوبی بعلت جنس و مواد طبیعی آن، از پارکت لمینت حس بهتر و زیباتری را به مخاطب القا میکند.

خ- تفاوت در حفظ محیط‌ زیست

اگر به حفظ محیط‌ زیست خود اهمیت میدهید لازمست بدانید که پارکتهای چوبی از پارکتهای لمینت بسیار بهترند. چون در تولید پارکتهای لمینت رزین مصرف می کنند که به سادگی در طبیعت تجزیه نمیشوند ولی پارکتهای چوبی به خاطر ذات طبیعی آنها خیلی راحت به طبیعت باز میگردند.

د- تفاوت در شرایط نگهداری

نگهداری پارکت لمینت از پارکت چوبی بسیار راحت ترست. پارکتهای لمینت را با پارچه‌ مرطوب یا تی تمیز مینمایند اما برای نگهداری پارکتهای چوبی باید از مواد خاصی بهره برد تا به پوشش محافظ آنها آسیبی نرسد و ورم نکنند. و همچنین پارکتهای چوبی را میتوانند سنباده و ساب بزنند ولی پارکتهای لمینت چنین قابلیتی ندارند.

ذ- تفاوت در جابجایی محل نصب

چون در نصب پارکتهای لمینت از چسب استفاده نمیشود، میشود به راحتی آنها را جمع آوری و در جای دیگری دوباره نصب کرد. عدم مصرف چسب در نصب پارکت لمینت باعث میگردد صدمه‌ای به کف اصلی اتاق نخورد. مثلا اگر کف اتاق سنگفرش باشد و بعد از مدتی بخواهید پارکتهای لمینت را جمع کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت و سنگفرشها سالم خواهند ماند.

ر- تفاوت در خاصیت عایق بودن

قبل از نصب و اجرای پارکتهای لمینت روی کف محل نصب فوم مخصوصی را پهن کرده که وظیفه هم باد کردن کف را داراست و عایق مناسبی برای صدا و حرارت به شمار میآید.

ز- تفاوت در چگونگی نظافت

همانطور که قبلا گفته شد نگهداری و نظافت پارکت لمینت به مراتب آسان تر از سایر پارکتهاست. بنابراین به راحتی توسط جارو برقی و یا جارو و خاک انداز، گرد و غبارهای نشسته بر سطح پارکت لمینت را تمیز مینمایند. البته امروزه نمونه بسیاری از پاک کننده ها و تمیز کننده های مخصوص پارکتهای لمینت در بازار موجود هستند که با کمک آنها پارکت لمینت را تمیز نموده و درخشندگی آن را افزایش میدهند.

و- تفاوت در ساختار تولید

پارکت لمینت از انواع جدید پوششهای کف با ساختار چوبیست که از چهار لایه شامل: کاغذ زیرین، لایه اچ دی اف، لایه طرح چاپی و لایه رویه محافظ آن را میسازند. اما پارکتهای چوبی از قدیمی ترین گونه های پوشش چوبی برای کف به شمار میآیند. این پارکتها در مدلهای قدیمی به شکل قطعات کوچک بوده اند. پارکتهای چوبی در مقایسه با پارکتهای لمینت دارای قیمت بالاتری هستند.

ه- تفاوت در مقاومت و استحکام

پارکت لمینت با دارا بودن ویژگیهایی مانند ضدخش بودن و اتصال قوی از طریق کیلیک محصول مناسب و مطلوبتری از پارکت چوبی برای نصبست. هر چقدر قسمت کلیک ها در این مدل پارکت را بزرگتر بسازند با کمترین عیب و خرابی نصب میگردند.

ی- تفاوت از نظر ضخامت

پارکتهای لمینت را در ضخامتهای بین 8 تا 12 میلی متری میسازند. هر چقدر ضخامت این محصول بیشتر باشد مقاومت آن در برابر آسیبها بیشتر خواهد بود. از این رو با خیال راحت تری می شود اجسام سنگین را روی آن گذاشت. پارکت لمینت ضخیم تر مناسب فضاهاییست که دارای سطح ناهمواری اند. همچنین پارکت لمینتهای ضخیم تر عایق خوب صدا و حرارت به حساب میآیند. پس اگر این ویژگیها برای شما مهمند، پارکت لمینتهای ضخیم تر گزینه ایده آل تری خواهند بود.

پارکت چوبی

پارکت چوبی پوششی از جنس چوب طبیعیست و در دکوراسیون داخلی منازل، تالارها، اداره جات و هر محیط دیگری استفاده شده و بسیار تاثیرگذار و جذاب میباشد. در واقع این کفپوش نوعی عایق گرمایی برای کف ساختمان به شمار میرود و فضای ساختمان را زیبا و دلخواه میسازد. پارکت چوبی به اشکال یک تکه و چند تکه موجودست که بعد از نصب هر دو شکل، ظاهر کاملا یکسان و شیکی به دست میآورند. این پارکتها علاوه بر ظاهر زیبا و جذابشان بهترین و سالمترین کفپوش از لحاظ بهداشت و سلامتی اند.
بکارگیری پارکت چوبی جهت طراحی منزل به عنوان یک متریال، یکی از بهترین انتخاب هاست. اجناس چوبی گزینه مناسبی برای سازگاری با محیط هستند که گرما و راحتی را برای منزل شما فراهم میسازند. از این رو برای ایجاد فضایی گرم و دلنشین به کار بردن پارکت چوبی در کف منزل توسط طراحان دکوراسیون پیشنهاد میشود که علاوه بر زیبایی در محیط باعث بازتاب نور فوق العاده میشوند. خصوصا پارکت رنگ روشن که محیط را بازتر و بزرگتر نشان میدهد. برای تولید این پارکتها تولیدکنندگان عموما دقت و توجه زیادی به خرج داده و پارکت چوبی برتری زیادی نسبت به سنگ و سرامیک داراست.
از ویژگیهای بارز این پارکت اینست که به هر طرح و دکوراسیونی کمک میکند تا زیباتر جلوه کند. همچنین پارکت چوبی جزء کفپوشهای پرمشتری میباشد. پارکت چوبی بایستی محکم به کف بچسبد در غیر اینصورت بعد از گذشت زمان با راه رفتن روی آن شروع به سر و صدا کرده و قابلیت کنده شدن پیدا میکند. قبلا پارکتهای چوبی با چسب به زمین چسبانده میشدند ولی امروزه این پارکتها به صورت کلیکی درهم قفل شده و محکمتر از چسب به زمین متصل میگردند. از آنجاییکه پارکت چوبی یک کالای حساس بوده و مقاومتی در برابر آب ندارد ولی باز شامل زیبایی و ظرافت خاصیست.

انواع پارکت چوبی

پارکتهای چوبی را از چوب درختان مختلف میسازند و شامل طرح و رنگبندی گوناگونی هستند که در انواع و رنگهای متنوع در بازار عرضه میشوند. در تعیین نوع و رنگ پارکت چوبی عواملی مثل رطوبت، میزان هزینه، رفت و آمد و سلیقه شخصی افراد دخیل میباشند. برای تهیه این پارکتها درختان مختلفی برش میخورند بنابراین جنس چوب در هر نوع پارکت با پارکت دیگری متفاوتست. پارکت چوبی را از چوب درختان مختلفی میسازند اعم از: چوب درخت بلوط، گردو، گیلاس، راش، افرا، زبان گنجشک و غیره. در ادامه اقسام پارکت چوبی را برایتان شرح میدهیم.

درخت بلوط

چوب درخت بلوط از محکم ترین نوع چوبهاست از این رو پارکت چوبی تولیدی از چوب بلوط بعلت مقاومت و فشردگی در بافت خود نسبت به باقی پارکتهای چوبی از استحکام و سختی بیشتری برخوردارست.

درخت افرا

رنگ چوب درخت افرا روشنست، بنابراین پارکتهایی را که با این چوب میسازند رنگ روشنی دارند. درختان افرا در نواحی شمال ایران و مناطق مرطوب رشد میکنند. همچنین در باغهایی که برای رشد این درختان مساعدند، پرورش داده میشوند. به دلیل رنگ روشن این چوب، پس از نصب فضا را بهتر و بازتر نشان میدهد.

درخت راش

چوب درخت راش بسیار سبک بوده و حمل آن آسانست. پس از برش این درخت، آن را به کارخانه چوب بری میبرند که اول توسط دستگاههایی بخارپز و سپس خشک میشود. چوب درخت راش از استحکام و زیبایی منحصر به فردی برخوردارست که از گذشته اروپاییها علاقه زیادی به چوب راش نشان میدادند.

درخت گردو

چوب درخت گردو برای مصارف مختلفی بکار برده میشود. از چوب این درخت به علت پراگندگی جغرافیایی بالا مصرفهای گوناگونی میگردد. درخت گردو به درخت سرکش و مغرور معروفست و چون چوب درخت گردو مقاومت بالایی دارد برای تهیه انواع لوازم چوبی و پارکت چوبی بکار میرود.

درخت گیلاس

چوب درخت گیلاس از بهترین و مقاومترین چوبها برای تولید پارکت چوبیست. تاکنون برای تولید و ساخت پارکت از این چوب بسیار کمک گرفته اند. رنگ پارکتی که از چوب این درخت بدست میآید طلایی مایل به قهوه ایست. در اکثر قاره های جهان مثل: آمریکا، آسیا و اروپا درخت گیلاس رشد میکند که در دنیای هنر و صنعت پارکت سازی به چوب درخت گیلاس بیشتر از چوب بقیه درختان توجه میکنند.

درخت زبان گنجشک

درخت زبان گنجشک درخت سازگار یافته ایست که در زمینهای پست و نقاط کوهستانی رشد کرده و درخت بومی اروپاست. گسترش این درخت از شمال اروپا تا اسکاندیناوی جنوبی و از شرق تا منطقه اورال میباشد. این درخت دارای مقاومت بالا و سختی مناسبیست که فرم پذیری و شکل پذیری آن را راحت مینماید. از چوب درخت زبان گنجشک جهت ساخت عصا، راکت تنیس، تابلو و قاب بهره میگیرند. بکارگیری این چوب برای تولید پارکت بسیار مناسبست. فقط لازمست در نصب آن دقت کنید زیرا نحوه کف سازی آن بسیار مهمست. پارکت چوب درخت گنجشک قابلیت کشسانی بالایی دارد که لازمست موقع نصب آن، کف ساختمان عایق و صاف باشد. از این پارکت میتوانید در کف فروشگاههای لوکس، کافه ها، رستورانها و منازل بهره ببرید.

طریقه نصب پارکت چوبی

نحوه نصب این مدل پارکت بسیار راحتست. برای اینکار بخشهای برش خورده پارکت را آماده کرده و روی زمین را با چسب مخصوص پارکت چوبی بپوشانید. سپس چوبهای پارکت را به درازا کنار هم بچینید و روی آنها را چهار مرحله درزگیر بزنید. بعد از اینکه سطح پارکتها خشک شد دو دست پلی استر میزنیم تا رنگ چوب و سطح کار شفاف شود. پلی استر شفافیت پارکت چوبی را رقم میزند. همچنین میتوانید قبل از نصب زیر پارکت را فوم سوپر سایلنت بگذارید تا موقع راه رفتن با کفش زیرش خالی نشود و صدا ندهد.

موارد انتخاب پارکت چوبی

  • لازمست فضای محل نصب و نیازتان از پارکت را در نظر بگیرید.
  • حتما یادتان نرود دوام پارکت را در نظر بگیرید.
  • ضخامت این پارکت باید بر اساس وضعیت کف زمین و میزان تردد افراد انتخاب بشود.
  • پارکتهای چوبی شیاردار خیلی ضخیمند ولی میزان سایش آنها نیز بسیار زیادست.(این پارکتها ظاهری زیبا دارند ولی نباید در مکانهای تجاری یا ورودی منازل که رفت و آمد زیادست بکار گرفته شوند.)
  • از معیارهای مهم برای خرید پارکت چوبی ضمانت نامه است. جهت اطمینان از کیفیت، پارکتهایی را بخرید که گواهی ضمانت سازنده داشته باشند.
  • بهره گیری از سلیقه اشخاص جهت تعیین نقش و رنگ پارکت، مثلا پارکت طوسی محیط مدرنی را به وجود میآورد.

مزایای پارکت چوبی

  • چوب آنها دارای استحکام و دوام طولانیست و به ندرت ساییده میشوند.
  • در صورت خرابی این پارکت قابلیت ترمیم پذیری و بازسازی دارد که نتیجه آن پارکتی جدید و نو خواهد بود.
  • نظافت و تمیز کردن آنها بسیار راحت هست و نیازمند ابزار خاصی نیستند.
  • از رشد قارچ و کپک در منزل جلوگیری میکنند.
  • در مقابل اشعه های UV، ساییدگی، فشار، حرارت مثل حرارت ته سیگار و شومینه مقاومند.
  • به علت مقاومت حرارتی پایین یکی از گزینه های مناسب برای پوشش کف هستند که حتی موجب صرفه جویی در هزینه ها میشوند.
  • به دلیل کیفیت مواد اولیه در تولید این پارکتها از دوام و استقامت بالایی برخوردارند.
  • این پارکتها معمولا 50 سال عمر میکنند و اصلا نیاز نیست برای مدتی طولانی آنها را تعویض نمائید.
  • این پارکتها به عنوان کفپوش برای کسانی که آلرژی دارند گزینه بسیار مناسبیست.
  • نسبت به سرامیک در ضربه های شکننده مقاومترند و این موضوع گزینه خوبیست برای کسانی که سالمند یا کودک دارند.
  • پارکت چوبی حال و هوای طبیعی و گرم را به محیط میبخشد. در عین حال این پارکت زمانیکه با اثاثیه و مبلمان خانه تضاد داشته باشد جذابیت فضا را بیشتر نموده و باعث شیک تر شدن مبلمان میگردد.

معایب پارکت چوبی

  • لازمست مراقبت ویژه ای از این مدل کفپوش کرد و باید گاهی اوقات با روغن مخصوص پولیش ماندگاری آن را حفظ کنیم.
  • این کفپوش گرد و خاک کمی را جذب نموده که همین مقدار کم باعث میشود مقاومتش را از دست بدهد.
  • در جایی که نور مستقیم خورشید به کف میتابد پارکت چوبی نمیتوان نصب نمود زیرا با قرار گرفتن در مقابل نور، رنگش را از دست داده و کدر میگردد.
  • سطوح پارکتهای چوبی بسیار حساس اند و سریع روی آنها خط و خش میافتد. با کفشهای پاشنه بلند روی آنها راه نروید و مراقب وسایل تیزی که بکار میبرید باشید.
  • حساسیت این پارکت به آب زیادست که به همین علت نمیتوان آن را با آب شست و بهترست با یک پارچه مرطوب آنها را تمیز کنیم.
  • اگر سیستم گرمایش از کف به کار میبرید توصیه میکنیم پارکت چوبی بکار نبرید.

پارکت چوبی مناسب فضای باز

بهترین کفپوش چوبی برای فضای باز پارکت چوب پلاست میباشد. این کفپوش برای رفت و آمدهای زیاد بسیار مناسب است. از قابلیتهای این پارکت میتوان به مقاومت بالا در مقابل نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در مقابل اشعه UV، مقاومت در برابر تابش مستقیم و مداوم نور خورشید، مقاومت در مقابل خط و خش، تردد و ضربه اشاره نمود. ولی اگر در معرض مداوم باران و رطوبت نصب شوند احتمال آسیب دیدن آنها زیادست. این محصول را میتوانید در تراس یا بالکن به کار ببرید. بعضی از افراد حتی در پشت بام ساختمان خود این محصول را به کار میبرند که زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان میسازد. پارکتهای چوب پلاست که در محیط باز نصب میگردند در مقابل حشرات و قارچها مقاومند و همچنین عایق سرما و گرمای خوبی نیز هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارکتهای لمینت و چوبی با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت