ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

خطرات عدم توجه به PH آب استخر

خطرات عدم توجه به PH آب استخر

بحث تعادل شیمیایی آب استخر همواره یکی از مهمترین مباحث نگهداری استخر محسوب می شود.

الف) در مورد مقدار pH مناسب استخر و مضرات میزان بالا و یا پایین pH نکات زیادی مطرح شده که بصورت کلی با بسیاری از آنها آشنا هستید.
ب) میزان pH آب، نشان دهنده میزان خاصیت اسیدی یا بازی بودن آب است. pH عددی بین 0 تا 14 است و در pH عدد 7، آب، حالت خنثی دارد. یعنی نه حالت اسیدی دارد و نه حالت بازی. به حالت pH زیر هفت، حالت اسیدی و به بالای هفت، حالت بازی یا قلیایی گفته می شود. 
ج) هر ماده ای که وارد استخر می شود، میزان pH مخصوص به خودش را دارد. میزان pH چشم انسان، عدد 7.35 است که به مقدار بسیار کمی خاصیت بازی دارد. بر همین اساس، میزان pH مطلوب آب استخر در بازه 7.2 تا 7.8 و در حالت ایده آل، بین 7.4 تا 7.6 تعریف شده است. 

  • در صورتیکه pH آب استخر، خارج از میزان استاندارد باشد، می تواند منجر به مشکلات زیر شود:

1. ایجاد ناراحتی و تورم چشم و پوست برای شناگران
2. کاهش اثربخشی مواد ضدعفونی کننده: اگر pH آب استخر کمتر از بازه تعیین شده باشد، محلول کلر اضافه شده به آب سریعتر تجزیه شده و خاصیت ضدعفونی کنندگی آن کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر، بالا بودن pH آب استخر نیز باعث کاهش اثربخشی ضدعفونی کلر خواهد شد.
3.  ایجاد صدمه و یا رسوب: بالا بودن pH آب استخر باعث تشکیل رسوب روی سطوح کاشی ها، داخل فیلتر و یا در برخی موارد باعث کدر شدن آب می شود. 
4. از طرف دیگر، پایین بودن pH آب استخر، نشانگر خاصیت اسیدی آب و بالا بودن تمایل خوردندگی آن است که باعث صدمه دیدگی تجهیزات خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 


 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت