ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

علت نوسان برق در ساختمان چیست ؟

علت نوسان برق در ساختمان چیست ؟

 

  • نوسانات برق علل زیادی داره که ما در اینجا به علل داخل ساختمان اشاره می کنیم:

الف) اتصالی یا جرقه الکتریکی:
علت نوسان برق در ساختمان می تواند نشات گرفته از وجود خرابی و اتصالی در برق ساختمان باشد. استفاده از سیم های غیر استاندارد و بی کیفیت می تواند در مواقع بار الکتریکی زیاد، موجب اتصالی و معیوب شدن سیم ها و اتصالات شود.
ب) اضافه بار الکتریکی:
در برخی مواقع توان مصرفی تجهیزات و لوازم روشنایی مانند لامپ، از میزان وات قابل تحمل آن بسیار بیشتر و بالاتر می‌باشد. در چنین شرایطی و به علت تولید گرمای زیاد، احتمال ذوب شدن عایق ها و سوکت های سیم ها و اتصالات افزایش پیدا می کند.
ج) عدم وجود قطع کننده جریان الکتریکی مدار:
کلید محافظ جان از تجهیزاتی بوده که در مواقع بروز نوسان و اختلاف میان جریان رفت و برگشت، نسبت به قطع مدار اقدام می کند. در نتیجه این امر از بروز حوادث احتمالی نظیر برق گرفتگی و آتش سوزی به نحو مطلوب جلوگیری می شود. عدم تعبیه این تجهیز می تواند مشکلات متعددی را در مواقع نوسان جریان الکتریکی برای لوازم برقی ایجاد کند.
د) فرسودگی و خوردگی سیم ها:
فرسوده شدن و خوردگی سیم ها و اتصالات، از دیگر دلایل شایع مشکل نوسان جریان الکتریکی در سازه های ساختمانی و مسکونی محسوب می شود. فرسودگی سیم ها در صورت متصل شدن به سوئیچ های جدید و سالم، موجب شل شدگی و پیچ خوردگی و به تبع آن، نوسان جریان الکتریکی در سیستم سیم کشی داخلی ساختمان می شود.
پ) خروجی دارای ظرفیت کم:
در بسیاری از خانه‌ها به منظور دریافت جریان الکتریکی با شدت و توان بیشتر، از سیم ها و کابل های برق دارای قدرت بالا استفاده می‌گردد. همخوانی نداشتن میزان و توان خروجی و ورودی جریان الکتریکی، می تواند مشکلاتی را در سیستم برق کشی ساختمان ایجاد کند.
ت) شوک الکتریکی:
در صورت استفاده نادرست و غیر اصولی از جریان برق، شوک الکتریکی بروز پیدا می کند. این مشکل در سازه ها و ساختمان های قدیمی و دارای قدمت زیاد، بیشتر به چشم می خورد. به طور معمول، شوک الکتریکی در مواقع خاموش یا روشن کردن یک وسیله برقی رخ می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت