ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

کاربرد دتکتور گاز در خانه هوشمند چیست ؟

کاربرد دتکتور گاز در خانه هوشمند چیست ؟

بعضی از گازهای قابل اشتعال که در تماس با آتش و گرمای زیاد به سرعت شعله‌ور می‌شوند، خوشبختانه در منازل وجود ندارند.گفت می شود تنها گاز خطرناک همین گازهای شهری می‌باشند که در اجاق‌گاز خانه‌ها و بخاری‌ها کاربرد دارند. 
الف) عدم سوخت کامل این گاز، که به گاز شهری معروف هستند؛ موجب تولید گاز مونواکسید کربن یا co می‌شود. این گازها درصورتی‌که ساعت‌ها در محیط بدون تهویه نشت کنند، می‌توانند حادثه‌ساز شوند. این گاز بدون رنگ و بو می‌باشد. به همین علت آن را عامل مرگ خاموش می‌نامند.
ب) دتکتور گازی در خانه‌های هوشمند، قابلیت تشخیص این گاز را داشته و به سیستم کنترل مرکزی اعلام می‌کند. دستگاه نشت گاز از جمله دستگاه‌های ایمنی و محافظتی در خانه است که مهم‌ترین مزیت آن نجات جان افراد است.
ج) سیستم کنترل مرکزی در خانه‌های هوشمند، اگر کسی در خانه باشد بلافاصله به‌وسیله‌ی وسایل هشداردهنده، ساکنین خانه را مطلع می‌کند و اگر کسی در خانه نباشد باز هم می‌توانند از طریق تلفن همراه، در هر جایی که باشند، متوجه نشت گاز در منزل شوند. 
د) به‌این‌ترتیب هنگام ورود به منزل، با توجه به این موضوع که نشت گاز در خانه اتفاق افتاده، نکات ایمنی نظیر روشن نکردن چراغ‌ها یا فندک را در نظر داشته و شروع به تهویه‌ی فضای خانه می‌کنند. در بعضی مواقع ممکن است تشخیص منبع نشت گاز زمان زیادی ببرد. 
پ) دتکتور گاز، میزان غلظت گاز در محیط را مرتباً اندازه‌گیری می‌کند و تا زمان رسید به حد مجاز این کار را ادامه می‌دهد.
** اقداماتی نظیر قطع گاز ورودی خانه، باز کردن پنجره، تماس با آتش‌نشانی یا هر شماره ضروری ذخیره‌شده در سیستم، قطع جریان برق به منظور عدم ایجاد جرقه در تجهیزات الکترونیکی و یا هر سناریوی تعریف‌شده در سیستم کنترل پنل خانه‌ی هوشمند، از جمله کارهایی است که به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور افراد انجام می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت