ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

سیستم های اعلام حریق از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

سیستم های اعلام حریق از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

سیستم های اعلام حریق از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که عملکرد هر یک از این اجزا در کنار یکدیگر منجر به کارکرد کلی سیستم شده و در نهایت می تواند از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورد.

این اجزا عبارتند از:
الف) دتکتور سیستم اعلام حریق: دتکتورها موظفند تا سیگنال های دریافتی را به پنل مرکزی ارسال نموده و باعث شوند تا کنترل پنل فرمان های لازم را به دیگر اجزای سیستم بدهد. دتکتورها در انواع مختلفی مانند دتکتور حرارتی، دتکتور دود، بیم دتکتور، دتکتور ترکیبی و دتکتور شعله می گردند که هر یک با توجه به ساختاری که دارد نوع خاصی از سیگنال را دریافت کرده و موجب فرمان های مختلفی از سمت کنترل پنل می گردد.
ب) شاسی اعلام حریق: یکی از اجزای دستی سیستم اعلام حریق شستی اعلام حریق می باشد که در صورتی که آتش سوزی اتفاق بیفتد با فشار دادن طلق شستی و شکستن شیشه شستی، وجود خطر به دستگاه مرکزی اعلام شده و اقدامات لازم صورت می گیرد. شاسی اعلام حریق دارای یک ال ای می باشد که در مواقع خطر روشن می گردد.
آژیر اعلام حریق: آژیرهای اعلام حریق را در مسیرهای خروجی و راهرو و پله ها مشاهده می کنید. این سیستم های صوتی و شنیداری پس از دریافت فرمان از کنترل پنل، شروع به هشدار دادن نموده و باعث می شوند تا اطرافیان از وقوع خطر آگاهی پیدا کرده و عکس العمل های لازم را انجام دهند.
پ) کنترل پنل: مدیریت سیستم اعلام حریق بر عهده کنترل پنل می باشد و قادر به شناسایی دقیق محل آتش نیز بوده و سیگنال های مختلف را از دتکتورها دریافت کرده و به سیستم های هشدار دهنده فرمان هشدار می دهد. نصب این قطعه باید در مکان هایی باشد که رفت و آمد افراد زیاد بوده و به راحتی قابل مشاهده باشد.
ت) علاوه بر آن سیستم اعلام حریق از قطعات دیگری شامل چراغ چشمک زن اعلام حریق، چراغ ریموت سر درب اعلام حریق، جدا کننده اتصال کوتاه و منبع تغذیه تشکیل شده است که سیستم اعلام حریق با وجود این قطعات کامل می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت