ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

چگونه مصرف برق کولرهای خانگی را بهینه سازی کنیم ؟

چگونه مصرف برق کولرهای خانگی را بهینه سازی کنیم ؟

با فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق از طریق کولرها بهتر است با بهینه سازی مصرف برق آنها هم در هزینه صرفه جویی نماییم هم به کاهش قطعی برق کمک کنیم:
از جمله راه های بهینه سازی عبارتند از:
1.ظرفيت برودتي کولرها بايد متناسب با فضاي مورد استفاده و شرايط آب و هوايي محل (از لحاظ دما و رطوبت) انتخاب شود.
2. کولرهاي گازي بسته به نوع آب وهوا به 3 کلاس منطقه اي گرمسيري, معتدله و سردسير تقسيم مي شوند. موقع خريد متناسب با آب و هواي محل زندگي خود کولر را انتخاب کنيد.
3. کليد بادزن (فن) در کولرهاي گازي به شما امکان مي دهد هنگام شب از دستگاه فقط براي تهويه استفاده کنيد و هزينه برق دستگاه را به ميزان زيادي کاهش مي دهد.
4. چنانچه امکان پذير باشد بايد از سيستم سرمايش موضعي استفاده گردد. به اين معني که تنها به اتاقهایی که مورد استفاده قرار مي گيرد هواي سرد را منتقل کنيم.
5. هنگام خريد وسايل سرمايشي دستگاهی را انتخاب کنيد که دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی با بالاترين درجه کارايی و بازدهی باشد.
6. کولرهاي گازي معمولا داراي درجه تنظيم دما (ترموستات) هستند. تنظيم دما بر روی دمای مناسب فصل گرما که بين ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتيگراد است باعث مي شود تا هنگام رسيدن دماي اتاق به درجه دماي تنظيم شده؛ کولر به طور خودکار خاموش شود و بنابراين انرژي کمتری مصرف کند.
7. براي جلوگيري از خروج سرما اطراف پنجره ها و درها را با نوارهاي درزگيری عايق بندي کنيد. استفاده از تهويه طبيعی بخصوص در شب و درز بندی منازل در طول روزهای گرم بسيار موثر خواهد بود.
8. بهترين درجه حرارت منزل در تابستان بين 18 تا 22 درجه سانتيگراد است. از سردکردن بيش از حد محل سکونت خود خودداری کنيد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.
 

0 نظر

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری با علامت * مشخص شده اند

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت